Dżem ananasowy


Dżem ananasowy zawsze był jednym z moich ulubionych. Ostatnio, jedząc kanapkę, doznałam olśnienia: przecież mogę z łatwością zrobić taki samodzielnie! Droga od myśli do czynu była bardzo szybka, a efekt dokładnie taki, jakiego oczekiwałam. Polecam :)


1 puszka ananasów w lekkim syropie (waga puszki 565 g)*
200 ml wody
100 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego - 16 g
cukier żelujący

Ananasy odsączyć z zalewy i drobno pokroić.  Zalewę wlać do garnka (u mnie było jej 200 ml), dodać pokrojowego ananasa, wodę, cukier  i cukier waniliowy. Ilość cukru możemy regulować w zależności od naszych upodobań. Następnie dodajemy zgodną z zaleceniami na opakowaniu ilość cukru żelującego. Ja użyłam cukru żelującego 3:1**. Gotować wg. zaleceń producenta cukru żelującego. 

Dżem przełożyć do wyparzonych słoików, które natychmiast zamykać. Studzić postawione na zakrętkach. Z tej ilości wychodzą 2 słoiczki.

* Użycie surowego ananasa uniemożliwi zastygnięcie galaretki.

** Do słodszych konfitur używa się zazwyczaj cukrów żelujących 2:1, a do niskosłodzonych cukrów 3:1. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Wątróbka po żydowsku wg Makłowicza

Pastina. Włoska zupa makaronowa. Pastina en brodo. Włoski rosół z makaronem.

Kurczak z rosołu smażony na maśle - czyli co zrobić z mięsem z rosołu