Sałatka z zielonych ogórków w occie. Gurkensalad


Poniższy pomysł to pyszna sałatka z ogórków w słodko-octowej zalewie, popularna w Niemczech i Austrii. Znakomicie podkreśla smak zarówno potraw mięsnych, jak i rybnych. 
1-2 ogórki długie szklarniowe


125 ml wody
125 ml octu (używam octu winnego)
4 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
1/4 łyżeczki świeżo mielonego czarnego pieprzu
1 łyżeczka siekanej natki koperku

Z podanych składników przygotować zalewę. Ewentualnie dodać więcej cukru lub soli do smaku - zalewa powinna być wyraźnie słodko octowa w smaku.

Ogórki (nie obieramy) pokroić bardzo cienko, w plastry o grubości ok. 2 mm. Najlepiej nadaje się do tego szatkownica.

Ogórki wymieszać z zalewą, pozostawić do zamarynowania na co najmniej 30 minut (można dłużej). Odsączać z zalewy dopiero przed samym podaniem.

Komentarze

  1. very nice!
    https://www.cookclickndevour.com/palak-paneer-recipe-restaurant-style/

    OdpowiedzUsuń
  2. ile ja sie naszukałam mojego ulubionego przepisu na kapuśniak rosyjski!!!! :) szkoda, że stary blog został usunięty :((( na szczęście przepis na zupę został udostępniony na innej platformie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, to nie ja usunęłam starego bloga! Zamknięto platformę blox.pl, na której był, ten sam los spotkał wszystkie blogi,które tam były. Dla mnie było to prawdziwym nieszczęściem. Staram się obudować bloga tutaj, co nie jest łatwe,bo po ponad 10 latach blogowania miałam tam ok. 2 tys.przepisów :) W końcu jednak wszystko tu przeniosę. Cieszę się, że znalazłaś przepis, możesz powiedzieć,gdzie? Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
    2. Witaj ponownie! Przepis na kapuśniak rosyjski juz jest :) https://passionfruitprzepisy.blogspot.com/2020/09/kapusniak-rosyjski.html Miałam ostatnio spore problemy techniczne. Zapraszam do odwiedzin bloga :)

      Usuń
  3. Gdzie Pani się podziewa?
    Pozdrawiam serdecznie Wiolets

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam kłopoty techniczne. Niedługo wracam. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wątróbka po żydowsku wg Makłowicza

Pastina. Włoska zupa makaronowa. Pastina en brodo. Włoski rosół z makaronem.

Kurczak z rosołu smażony na maśle - czyli co zrobić z mięsem z rosołu